01.12.2021
2 Min

Korkea sähkölasku huolestuttaa – mitä voit asiakkaana tehdä?

Sähkön hinnat ovat kaikilla sähköyhtiöillä olleet tänä syksynä ja talvena tavallista korkeammat ja tämä ymmärrettävästi huolestuttaa monia. Haluamme olla tukenasi – asiakkaanamme sinulla on monta vaihtoehtoa käytössäsi. Ja tietysti haluamme muistuttaa, että sähkön hinta pörssissä vaihtelee kysynnän ja tarjonnan mukaan, eivätkä hinnat tule pysymään nykyisellä tasolla ikuisesti. Kuten kaikissa pörsseissä, sähkönkin hinta välillä nousee, mutta tulee lopulta myös alaspäinkin. 

Näin voimme olla apunasi: 

 

1. Onko sinulla tuntihinnoiteltu pörssisähkösopimus Tarkka? Voit lukita tuntihinnoitellun sopimuksesi väliaikaisesti kiinteähintaiseksi Hintatakuu-lisäpalvelun avulla. 

2. Tuntuuko, että laskusi on suuri ja haluaisit tasata sähkölaskujesi saldoa kuukausitasolla? Fortum Maksujousto on palvelu, jonka avulla voit valita tavallista sähkölaskua vapaammin milloin maksat ja kuinka paljon maksat kerralla. Voit myös ilman korkoja tai lisäkuluja jättää yhden kuukausimaksun väliin ja maksaa sähkönkäytöstä myöhemmin. 

Voit lukea näistä lisäpalveluista lisää nettisivuiltamme klikkaamalla tuotteen nimeä yllä, tai olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme - nämä tuotteet ovat lisättävissä olemassa olevaan sopimukseen vain asiakaspalvelun kautta. Asiakaspalvelun yhteystiedot löydät tämän jutun lopusta.

 

Muutto_7014 (2)

 

3. Mietitkö eri sopimusvaihtoehtojen välillä? Pörssisähkö on pitkällä aikavälillä ollut edullisin tuotteemme, mutta hintavaihtelu on suurta tunneittain. Jos haluat vakautta hintaan suosittelemme Takuu-sopimusta. Takuulla saat saman hinnan 2 vuoden ajaksi – se on hyvä vaihtoehto, jos kaipaat vakautta, sillä tässä sopimusvaihtoehdossa vaihtelut sähkön pörssihinnassa eivät vaikuta sinuun. 

4. Kaipaatko vinkkejä energiansäästöön? Olemme koonneet niitä tänne. Voit myös seurata omaa sähkönkulutustasi helposti Oma Fortumista - joko kirjautumalla nettisivujemme kautta, tai lataamalla sovelluksen puhelimeesi. 

5. Ole ihmeessä yhteydessä asiakaspalveluumme. Meidän asiakaspalvelumme auttaa mielellään varmistamaan että nykyinen sopimuksesi on edelleen sinulle paras mahdollinen ja käymme läpi erilaiset vaihtoehdot varmistaaksemme että voit huoletta nauttia käyttämästäsi sähköstä tärkeämpien asioiden parissa.

Tavoitat asiakaspalvelumme numerosta 0200 19000 (pvm/mpm). Palvelemme maanantaista perjantaihin klo 8-17.

 

Voit myös jutella nettisivuillamme virtuaaliselle avustajallemme, chatbot Milolle. Milo voi esimerkiksi tarkistaa, voiko sähkölaskullesi antaa lisää maksuaikaa, ja tekee muutoksen, jos niin haluat. Jos Milo ei osaa auttaa, se yhdistää sinut asiakaspalvelijallemme. Tavoitat Milon täältä. 

Yli 96 tapaa säästää sähköä – lue vinkit!

 

New call-to-action